понеделник, 7 май 2012 г.

Националната компания „Пристанища” ще стопанисва фериботния комплекс при Силистра , до новия конкурс за концесия


Националната компания „Пристанища”и респективно нейното поделение в Русе  ще стопанисва фериботния комплекс  при Силистра , до новия конкурс за концесия, съобщи за р. Мелодия и предаването ГОНГ , областният управител Николай Димов.До тази развръзка се стигна , след като с решение на МС от 2 май т.г концесионния договор от Българска страна бе едностранно прекратен от принципала на съоръжението –Министерство но транспорта , по вина на българския концесионер „Дунавски индустриален парк”
Така на практика пет години след помпозното му откриване, година след подписания меморандум от българска и румънска страна и месец след последната проведена среща в Кълараш 

по проблемите на ферибота , който вече втора година не функционира , държавата в лицето на Министерството на транспорта пое сериозно своите функции
Преди година срещата в Силистра приключи с подписване на меморандум и внесено искане от страна на българския концесионер за прекратяване на концесията . След последната среща през март тази година в Кълараш , става ясно , че искането на концесионера  не е уважено , но концесията ще бъде прекратена по искане на областния управител и принципала на съоръжението Министерство на транспорта и информационните технологии
Два закона регламентират последващата съдба на фериботния комплекс от тук нататък, уточни областния управителр Николай  Димов:
Съгласно  Закона за концесиите , концесионера Дунавски индустриален парк трябва да предаде с протокол съоръжението в трийсет дневен срок от излизане на решението на МС. Ако това не се случи съоръжението се изземва със заповед на областния управител. Съгласно пък закона за морските пространства , вътрешните водни пътища и пристанищата ,до провеждането на нов конкурс за концесия от българска страна , фериботния комплекс ще се стопанисва  от Националната компания „Пристанища” , която има четири поделения , едно от които е в Русе, уточни  Димов.
Стана ясно също , че румънския концесионер , чиято дейност на практика е преустановена  от две години насам , е изявил желание да обслужва сам линията с два плавателни съда , но законова възможност за това не съществува , увери Н. Димов , и не се нае с прогноза , кога евентуално ще бъде обявен нов конкурс за концесия.
До тогава обаче е ясно едно , че след прекратената от страна на транспортното министерство концесия , досегашния концесионер , заради не спазване на концесионния договор ще заплати вероятно концесионните  такси , включително и за периода от последните две години в които съоръжението не е работило.
Ще последват ли пък санкции от европейския съюз , със средства от които бе построено съоръжението на този етап няма яснота , каза още Димов

Няма коментари:

Публикуване на коментар