Националната компания „Пристанища”и респективно нейното
поделение в Русе ще стопанисва
фериботния комплекс при Силистра , до
новия конкурс за концесия, съобщи за р. Мелодия и предаването ГОНГ , областният
управител Николай Димов.До тази развръзка се стигна , след като с решение на МС
от 2 май т.г концесионния договор от Българска страна бе едностранно прекратен
от принципала на съоръжението –Министерство но транспорта , по вина на
българския концесионер „Дунавски индустриален парк”
Така
на практика пет години след помпозното му откриване, година след подписания
меморандум от българска и румънска страна и месец след последната проведена
среща в Кълараш
по проблемите на ферибота , който вече втора година не
функционира , държавата в лицето на Министерството на транспорта пое сериозно
своите функции
Преди
година срещата в Силистра приключи с подписване на меморандум и внесено искане
от страна на българския концесионер за прекратяване на концесията . След
последната среща през март тази година в Кълараш , става ясно , че искането на
концесионера не е уважено , но
концесията ще бъде прекратена по искане на областния управител и принципала на
съоръжението Министерство на транспорта и информационните технологии
Два
закона регламентират последващата съдба на фериботния комплекс от тук нататък,
уточни областния управителр Николай
Димов:
Съгласно
Закона за концесиите , концесионера Дунавски индустриален парк трябва да
предаде с протокол съоръжението в трийсет дневен срок от излизане на решението
на МС. Ако това не се случи съоръжението се изземва със заповед на областния
управител. Съгласно пък закона за морските пространства , вътрешните водни
пътища и пристанищата ,до провеждането на нов конкурс за концесия от българска
страна , фериботния комплекс ще се стопанисва
от Националната компания „Пристанища” , която има четири поделения ,
едно от които е в Русе, уточни Димов.
Стана
ясно също , че румънския концесионер , чиято дейност на практика е
преустановена от две години насам , е
изявил желание да обслужва сам линията с два плавателни съда , но законова
възможност за това не съществува , увери Н. Димов , и не се нае с прогноза ,
кога евентуално ще бъде обявен нов конкурс за концесия.
До
тогава обаче е ясно едно , че след прекратената от страна на транспортното
министерство концесия , досегашния концесионер , заради не спазване на
концесионния договор ще заплати вероятно концесионните такси , включително и за периода от
последните две години в които съоръжението не е работило.
Ще
последват ли пък санкции от европейския съюз , със средства от които бе
построено съоръжението на този етап няма яснота , каза още Димов
Няма коментари:
Публикуване на коментар