четвъртък, 9 декември 2010 г.

Въпреки сериозните проблеми в зравеопазването и боксуващата с години реформа в сектора , жалбите в РЗОК Силистра намаляват

През тази година в Районна здравноосигурителна каса Силистра са постъпили 12 писмени жалби от здравноосигурени лица, с 2 по-малко от 2009г.
По шест от жалбите е назначена и извършена проверка от контролни екипи, а останалите са разгледани от Комисията по жалбите към Районната здравна каса.
Шест от жалбите касаят дейността на общопрактикуващи лекари. Описвани са случаи на неправомерно включване в пациентна листа, както и обратния случай – GP да отказва да приеме здравноосигурено лице за свой пациент. И в двата случая се оказа, че гражданите не са спазили процедурата по избор на личен лекар.
Други оплаквания касаят отказ за издаване на направление и заплащане на потребителска такса. Здравноосигурените лица трябва да имат предвид, че предоставянето на направление за консултация и съвместно лечение със специалист, както и направление за изследване, става само след преглед и преценка от лекаря. Доказването на неправомерно заплатена потребителска такса става единствено след като е налице финансов документ за платената сума (фискален бон, касова бележка). От особенна важност е гражданите да изискват издаването им на такъв.
В РЗОК Силистра са постъпили и жалби, касаещи оказването на спешна медицинска помощ. Здравната каса няма правомощията да взема отношение по тях, поради което ги предоставя за вземане на отношение по компетентост.
Телефонът за въпроси и сигнали на Районна здравноосигурителна каса Силистра е 086/ 812 - 144.
Писмени жалби към Районната здравноосигурителна каса Силистра могат да бъдат подавани на адрес: гр. Силистра, ул. Партений Павлович №3 или в деловодството на институцията.
РЗОК напомня, че проверка по анонимни сигнали и жалби не може да се извършва.

Няма коментари:

Публикуване на коментар