След еуфорията през 2007 година с откриванто на фериботния комплекс Силистра Кълараш, две години по-късно започват и проблемите на концесионера, които през последната година достигат своя апогей. Близо година вече, съоръжението, е неизползваемо , както и инфраструктурата в близост до него/КПП, халета и сгради/Проблемите започват през 2009 година , със смяната на концесионера от румънска страна. Според областният управителл на Силистра д-р Владимир Янков търговски неприемливи решения се крият в основата но конфликта между акционерите на съоръженията от двата бряга на река Дунов. От българска страна концесионния 35 годишен договор е подписан с „Дунавски индустриален парк”, чийто прокурист днес не пожела да застане пред камерите и диктофоните на репортерите.
Областният управител д-р Янков припомни ангажиментите на двете държави към Европейския съюз, с чиито средства е изграден фериботния комплекс Силистра-Кълъраш Според него задълбочаването на конфликтите между концесионерите ще има изключително негативно отражение върху двете държави. В случай че не бъде възобновена дейността на ферибота, Европейският съюз ще наложи финансови санкции и на България и на Румъния. Областният управител е уведомил и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) за проблема, който нееднократно е поставял и народният представител Стефан Господинов. Становището на Министерството... е, че проблемът е изцяло между два икономически субекта – концесионерите на двете страни и те трябва да го решат помежду си. Представителите на държавата могат да сътрудничат и да съдействат за разрешаването му, но не и да оказват натиск.Сформирана е работна група в Министерството на транспорта, в която е включен и представител на Областна администрация-Силистра – зам. областния управител Денка Михайлова. Предстои среща на групата в Румъния, която се забавя от ротации в централната администрация на румънската страна.
Няма коментари:
Публикуване на коментар