Четири години
навърши автоматизираната система за управление на административното
обслужване на чакащи клиенти, монтирана в офиса на НАП в Силистра. Тя беше въведена през месец юни 2008 г. по
проект на Министерството на държавната администрация и административната
реформа.
282 694 граждани и фирмени представители са обслужени в
оперативния салон на Офис Силистра за времето на функциониране на системата.
Това е средно по 280 клиенти на ден, но при изтичане на срокове броят им е
достигал двойно повече.
Средното време за обслужване на клиентите е било 9.05
минути, което е два пъти по-кратко от
допустимото по наредба максимално време за обслужване.
Най-търсената услуга през тези четири години е била за
прием на данъчни и осигурителни декларации и регистрация на трудови договори –
общо 98 456 са получили тази услуга, като 16 864 от тях при едно регистрирано
посещение са подавали данни за повече от 5 свои служители.
От 2008 г. насам физическите лица са изисквали услуги,
свързани със здравноосигурителния статус – 57 878 бр., от които за уточняване
на статуса са 53 676, а 2689 са подали заявления за напускане и връщане в
страната.
50 982 са издадените и връчени за две години
удостоверения и копия на документи.
26 239 корпоративни клиенти са влезли в салона за
обслужване, за да подадат справки-декларации по Закона за ДДС, ВИЕС и Интрастат
декларации /за стокообмена в рамките на Европейския съюз/. 10 050 са ползвали
услугата „Регистрация и прекратяване на регистрацията на фискални устройства
/касови апарати/”.
4780 от клиентите са поискали регистрация или промяна в
регистрацията им като самоосигуряващи се лица, а 2999 от посетилите офиса са
потвърдили заявления за подаване на документи по електронен път. 284 граждани
са поискали издаване на персонален идентификационен код (ПИК), с който да могат
да ползват част от електронните услуги на НАП без да притежават електронен
подпис.
2252 от корпоративните клиенти са поискали формата им да
бъде регистрирана или дерегистрирана по ДДС. С 10 050 бр. документи,
подадени за 4-те години в Офис Силистра, е поискана регистрация или
прекратяване на регистрацията на фискални устройства (касови апарати).
„Системата за управление на опашките е улеснение както
за клиентите, така и за служителите,
които работят с нея.” – каза директорът на силистренския офис на агенцията
Петър Маринов. Анализът на работата на системата показва, че с въвеждането на
електронното регулиране опашките са намалели, времето за обслужване е съкратено
и е елиминирана възможността за пререждане.
Няма коментари:
Публикуване на коментар