четвъртък, 15 декември 2011 г.

Община Силистра е партньор по проект "И аз имам семейство"


Заместник-кметът по хуманитарни дейности в община Силистра Денка Михайлова подписа от името на кмета д-р Юлиян Найденов партньорско споразумение с Агенцията за социално подпомагане по проект „И аз имам семейство“. Финансирането е осигурено от Европейския социален фонд и държавния бюджет чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“. Силистра е сред общо 82 общини в страната, одобрени за партньорство по проекта на агенцията.

Проектът „И аз имам семейство” е в изпълнение на стратегията на правителството „Визия за деинституционализацията на децата в Република България”. Насочен е към развитие на приемната грижа. Една от специфичните му цели е децентрализиране на услугата „Приемна грижа” и разгръщането й на общинско ниво. Стремежът е да бъде създаден инструмент за превенция на настаняването на деца в специализирана институция, както и да се осигури алтернативна грижа на институционалната. Приоритет при реализацията на проекта е помощта за бебета и деца до 3 години, настанени в специализирани институции, и децата с увреждания.

Дейностите по проекта ще продължат до 31 октомври 2013 г. През този период община Силистра трябва да създаде организация за ефективно управление и успешно реализиране на проекта. Като партньор по проекта общината ще извърши набиране, подбор, оценка и обучение на кандидати за приемни семейства. Ще сключва договори с доброволните, професионалните и заместващи приемни семейства и реално ще предоставя социалната услуга. Доставчикът на услугата ще бъде работодател на приемните родители и съвместно с експерти от отделите „Закрила на детето” ще определя и предоставя месечен бюджет за отглеждане на детето, настанено в приемното семейство.

По този начин услугата изцяло ще се децентрализира. Това от своя страна ще даде възможност за по-голяма гъвкавост при планирането и предоставянето на социалните услуги на местно ниво, както и за намаляване броя на децата, настанени в специализирани институции, управлявани от съответната община

Няма коментари:

Публикуване на коментар