петък, 22 юни 2012 г.

Едва 1/3 от седмокласниците в Силистренско кандидатстват за гимназии


План-приемът отново  застрашен

331 от общо явилите се на Национално външно оценяване 934 седмокласници са подали заявления за кандидатстване в гимназии. Това показват първите обобщени резултати след приключилия прием за първо класиране на 20 юни.Така на практика тенденцията от няколко години в областта се запазва , като броят на кандидатстващите ученици е по-малък от броя места в  утвърдените в план приема паралелки в профилирани и професионални гимназии.Тази година 331 седмокласници ще кандидатстват за 399 места в 15 паралелки в профилирани и професионални гимназии в област Силистра.Данните представи пред журналисти Габриела Миткова , началник на РИО на МОНМ в Силистра .
Анализът на резултатите от Националното външно оценяване в седми клас показва , че средния успех в точки за областта е 16.30, като се наблюдава повишение на средния бал с две единици в сравнение с 2011  и 2010 година. Въпреки подобрените резултати , област Силистра е на 22 място от 28 области в страната по среден успех от малките матури , като изкачването в таблицата е с четири места.
По БЕЛ  в страната сме на 23 място , а по математика на 24 показват сравнителните дани. На престижното пето място сме по физика и астрономия , а на осмо по биология , история и география. Сред училищата най-добро е представянето на седмокласниците от ОУ „Отец Паисий” със среден брой точки 25.93, а с най-слаб резултат е СПИ”Хр. Ботев”-с. Варненци. Повишени като цяло са най-добрите резултати на седмокласниците в сравнение с миналата година, когато средния резултат е бил 20.25. Тази година седем училища имат среден резултат между 25 и 20 точки.Двадесет и две училища обаче в област имат средни резултати под същия такъв за страната-22 точки, като най-слабо представилите се шест училища имат среден резултат под 12 точки.В тях се обучават 94 ученика.
И през новата учебна година , експертите от РИО ще продължат работата по програма „Стъпка напред” обхващаща училищата с най-ниски резултати. В рамките на този проект, на основата на ндивидуални анализи  на педагози от съответните училища се набелязват мерки за  подобряване на резултатите от обучението.

Няма коментари:

Публикуване на коментар